vineri, 7 august 2009

C.O.D si SKEPSIS @ Club Underground... Cronica+Alte pareri

Am decis ca acest post sa aiba 2 parti distincte:

1. Cronica de concert

Am avut deosebita placere sa ascult azi vechi prieteni din anii de liceu: C.O.D si SKEPSIS.

C.O.D
Componenta: Bursuc(voce), Liviu(bass), Muflea(tobe), Adi(ghitara) si Victor(ghitara)
Site: http://www.myspace.com/trupacod

Primii pe scena au urcat C.O.D, trupa pe care nu am mai ascultat-o din 2008 cred.
Baietii canta hard/heavy si nu numai, o muzica foarte placuta, pe care se poate dansa si da din plete(cine are :)) ).
Repertoriul lor a constat din piese proprii si coveruri, din care bineinteles ca nu au lipsit piese de la AC/DC (Highway to hell, C.O.D, Shook me all night long), Steppenwolf (Born to be wild), Black Sabbath - Paranoid si inca o piesa, din care am retinut doar "Gay bar".. vorba lui Bursuc, "o sa terminam cu doua piese de care nu a auzit nimeni" (dar care au dat bine).
Cel mai bun cover mi sa parut "Knocking on heaven's door"- varianta G'N'R. Un cover reusit, la care toata lumea interesata a cantat si s-a creat o atmosfera foarte frumoasa.

Nu am decat cuvinte de bine fata de baieti.. piese bune, atmosfera faina. nota 10 din partea mea.

SKEPSIS
Componenta: Gilly(voce), Rudy Edu(ghitara), Vasea Parasca(bass), Antim Todica(clape), Alex Grajdeanu(violoncel), Codrin Murariu(tobe)
Site: http://www.myspace.com/skepsisro

O trupa de nota 10. Intrucat ii stiam decat de pe myspace, asteptam de multa vreme sa vad trupa lui Gilly ce poate sa dea live. Si a meritat asteptarea.
Au dat piese compozitie proprie (unele le gasiti pe myspace), dintre care "Cosmarul" mi-a placut in mod deosebit, si "3-4" coveruri, ca sa-l citez pe Gilly : Alice In Chains - Would, Anathema (nu stiu piesa, sorry), Cargo - Ziua Vrajitoarelor si inca una pe care nu o stiu (iar).

Un moment de mare efect (zic eu) a fost coverul de la Deep Purple - Soldier of Fortune. Piesa a fost cantata doar ghitara/voce/violoncel de catre Gilly si Alex. Pentru un moment mi-am adus aminte cand piesa asta era cantat pe la ruine in parcul Chindia sau pe scarile Casei Sindicatelor. Mersi Gilly (nota personala)

Al doilea moment de (si mai) mare efect a fost coverul de la Black Label Society - In this river, pe care trupa i l-a dedicat lui Dimebag... pentru mine, cel mai bun ghitarist din cati am avut placerea sa ascult. Am cantat cat am putut de tare alaturi de baieti si cred ca a iesit foarte bine. Din nou, mersi Skepsis pentru acest playlist.

Trebuie sa le multumesc si pentru coverul dupa "Would". Alice In Chains este una din trupele mele preferate, asa ca piesa a venit la fix.



Per total, nota 10 si numai cuvinte de lauda. Bravo baieti.


2. Alte pareri si impresii

De unde sa incep.. de unde sa incep

Inca nu inteleg de ce unii vin la concerte doar sa se imbete si sa faca scandal, ori sa isi bata joc de trupele care canta.. trupe care dau bani pe scule, care petrec timp in sala de repetitii, care totusi depun eforturi considerabile pentru a crea ceva frumos.

De ce lumea cand este nemultimita, prefera sa arunce cu noroi in cei ce incearca sa faca ceva bun, in loc sa plece acasa.

Ma intreb cu ce impresii au plecat cei de la Skepsis la Iasi, avand in vedere ca pe jos doar sticlele sparte isi faceau prezenta, ca violoncelul lui Alex era sa fie spart de 'nspe mii de ori, ca cioburi si bere curgeau pe langa procesorul ghitaristului.

Am avut ocazia sa schimb cateva cuvinte cu baietii din Iasi.. stiu ca nu poti pretinde sa cunosti o persoana in cateva minute, dar nu pot decat sa dau jos palaria in fata lor. Oamenii au venit sute de km sa cante la noi, si noi ne comportam ca niste animale.

Alta treaba pe care nu o pot intelege: de unde nevoia asta absurda de a sparge sticle in fata barului? Nu era de ajuns faptul ca in bar erau doar cioburi pe jos, mai trebuia completat si asfaltul din fata Underului.

De ce cand cantau baietii de la C.O.D, cand toata lumea dansa si se simtea bine, te trezeai ca apareau "roackerii adevarati" cu huiduieli si batjocura.

Pacat ca, dupa ce ca traim intr-un oras un scena rock-ului este spre moarta, in putinele momente in care ne putem intalni sa ascultam muzica buna, ne trezim cu personaje care nu au nimic in comun cu adevartul spirit al rock-ului, persoane care vad intr-un concert motiv de betie si scandal.

Pacat.

Un comentariu:

  1. mmmmda...prima parte e parerea ta proprie si personala, cu care, in mare parte, sunt de acord. mai trebuie adaugat faptul ca la capitolul tehnic mai era de lucrat.au fost unele neajunsuri ca: nu se auzeau toate intrumentele, voce mi s-a parut mult prea incet(am inteles ca facea microfonie mai daca o dadeau sus), se auzea un zbarnait enervant(nu mi-am dat seama de la care boxa), a fost cam inghesuit. trupelor nu am nimic sa le reprosez,le-am mai ascultat pe amandoua si am fost placut inpresionat sa observ ca ambele trupe au avansat(parerea proprie). cat despre partea a doua.... ce sa-i faci?? astia sunt oamenii.am baut si eu cateva beri,dar sunt de parere ca nu m-am imbatat(cel putin nu asa rau incat sa sparg sticle sau sa nu pot merge). am mai fost si prin alte parti la concerte si am observat ca peste tot sunt cazuri de genu asta,dar parca la noi e prea de tot frate. acu parca aia mai "batrani" sunt mai rau ca aia "mici".cei care ma cunosc stiu ca nu sunt "mironosita",dar nici in halu ala frate.tre sa ne maturizam, macar putin. si nu sunt de acord ca scena rock-ului este moarta. sunt destul de multe trupe, bune sau care mai au de exersat,raportat la dimensiunile orasului(nu ale fizice).
    aaa...eu am plecat cand au inceput oamenii sa se imbete tocmai ca sa nu raman, inca o datat, cu un gust amar.
    numa bene!
    Bogdan

    RăspundețiȘtergere